22 Ocak 2012 Pazar

Müşteri Bağlılığı İçin Online Oyunlar








Texas'ta kasa kiralama dahil bir çok bankacılık işleminin artık paralı olacağının açıklanması ve alışkanlıkları nedeniyle bu uygulamalara tepki gösteren eski müşterileri elde tutabilmek için bir banka aşağıdaki uygulama ile bölgesinde bir başarı hikayesi yarattı.








Öncelikle tüm müşterilere içinde bir web sitesi adresi olan ve müşteri profiline uygun bir karakterin davetiyle kartpostal gönderildi. Kartpostaldaki adrese giren müşteriler aynı karakter tarafından "bankanın soğuk ve resmi dili yerine", daha sıcak ve halk dilinde karşılandı. Müşterinin temel bilgileri alınırken , paralelde bankada yaptığı ve yapmak istediği işlemler sohbet havasında sorularak ve aralarda nasıl tasarruf edip hatta işlemi web üzerinde yapması haline hiçbir ücret ödemeyip extra hediyelerde kazanacağı belirtilerek öfkeli müşteri grubu , yeniden sadık müşteri grubuna dahil edildi.



İlk ay sonunda 4.250 öfkeli müşteri extra yatırım işlemleride yaparak bankaya olan bağlılığını pekiştirdi.



Visa İş Geliştirme Lideri Jim Vonderheide online sadakat programları sayesinde kazanılan extra puanlar ve ödüllerin 35+ kadın segmenti tarafından da beklenenin üzerinde benimsendiğini ve offline da kazanılan hakların harcanmasının, online uygulamaların sosyal medya veya mikro siteler üzerinden sadakat programları ile yapıldığını açıkladı.



Türkiye'de bankacılık sektörü dışında bu tip uygulamalarda daha alınacak çok yol ve yazılmayı bekleyen başarı hikayesi var ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder