29 Ocak 2012 Pazar

Sports Marketing Konferansı

SMC’12 Istanbul; spor ve spor pazarlamasının, konusunda uzman ve söz sahibi profesyoneller tarafından tartışıldığı uluslararası bir platform. Çırağan'da 24 Ocak'ta düzenlenen konferansa katılma şansım oldu. Neleri beğendim , neler eksikti buyrun listesi :



1. Günün açılışı , yani "kahvaltı menüsü" Çırağan'da bugüne kadar katıldıgım etkinlikler arasında belkide en zayıfıydı. 750 Euro değer biçilen bir etkinlik için zayıf bir açılış ...

2. Arsenal Ticari İlişkiler Başkanı Tom Fox taraftara bakış açılarını, büyüme stratejilerini anlattıkça, kendi kulübüm dahil 3 büyüklerin daha halen yolun başında olduklarını görmek üzücü. UEFA finalinde dize getirdiğimiz , gençlerle birşey yapmaya çalışan ve Şampiyonluk yarışında yıllardır ipi göğüsleyemeyen Arsenal'in hedeflerini ve stratejik planları umarım izleyen kulüp profesyonellerine birşeyler katmıştır.

3. Stéphane de Miollis, Tour de France'ı anlatmaya başlayınca önce İngilizce konuşmaya çalışan Fransızları dinlemenin ne kadar eziyet oldugunu anlatmama gerek yok , devamında Fransızları zaten sevmediğimi de düşünerek yemek arasını erken verdim :)

4. Terrence Burns olimpiyatların anlamını, burada marka olarak yer almanız gerekiyorsa nelere dikkat edilmesi gerektiğini çok güzel özetledi. Konuşmasının başında sizleri uyutmayacağım desede sonlara doğru kafalar düşüyordu ...

5. Benjamin Morel Avrupa pazarında NBA'in konumlandırmasını ve oyunun genel kurallarını anlatarak , ne kadar başarılı bir sistem kuruldugunun örneğini verdi. Mesela Türkiye Süper Lig'de yayın gelirleri kulüpler arasında eşit paylaşılsa nasıl olurdu dersiniz? Önce kendini cumhuriyet sananlar sonrada diğer büyükler ağlamaya başlamaz mıydı ?



Sonuç olarak bu paraya bu konferansı dinlemek değer miydi derseniz, içerikler tanıtım ve bilgilendirmenin daha ötesine geçebilseydi evet derdim ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder