11 Mayıs 2010 Salı

Google Dönüşüm Uzmanları



Google Dönüşüm Uzmanları, her sektörde ve büyüklükte müşterilerin yatırım geri dönüşlerini ve dönüşüm oranlarını arttırmak konusunda uzmanlaşmış ve Google tarafından yetkinlendirilmiş şirketlerdir. Temel olarak; hedeflerin ve müşteri isteklerinin belirlenmesi, Google Analytics kurulumu ve danışmanlığı, Dönüşüm problemlerinin saptanması ve çözümü, A/B ya da çok değişkenli testler yaparak web sayfalarının geliştirilmesi ve online pazarlama optimizasyonu konularında müşterilere destek olurlar.

SEM 30 Eylül 2009 tarihinde Google’ın en seçkin, dönüşüm odaklı partner programı olan Google Dönüşüm Uzmanları (Google Conversion Professionals)’a kabul edilmiştir.

Ziyaretçilerinizi Anlamak
Müşterilerinizi ne kadar iyi anlıyorsunuz? Sitenize gelen ziyaretçinin orada olma amacı vardır. Ziyaretçilerinizin hedeflerine ulaşmalarını kolaylaştırmalısınız. Hedef, bir ürün satın almak, ürün hakkında bilgi edinmek, yardım almak ya da tamamiyle farklı bir şey olabilir. Her ziyaretçiyi tek tek takip etmek mümkün olmasa da, ziyaretçilerinizi ortak özellik ve faaliyetlere göre ayırmak sitenizi nasıl kullandıkları hakkında size daha iyi fikir verebilir. Bunu yapmak, performans analizi araçlarıyla mümkün olabilir.

Trafiğinizi Arttırmak
Bazı potansiyel müşteriler web sitenize uğramıyor ya da ulaşamıyor olabilir. AdWords Editor gibi araçlar müşterilerinizin aradığı tüm kelimelerini hedefleminiz sağlayabilir. Gösterim Payı Raporu gibi raporlar kullarak bütçenizi belirleyebilir ve mümkün olduğunca çok kullanıcıya ulaşabilirsiniz.

Trafik Kaynakları
Sitenizi ziyaret edenlerin sitenize nasıl ulaştıklarını ve sitenizde neler yaptıklarını Google Analytics ve Urchin Yazılımı gibi performans analizi araçlarıyla öğrenebilirsiniz. Her trafik kaynağından gelen dönüşümleri karşılaştırarak en kaliteli trafiğin nereden geldiğini bulabilir, bütçe ve pazarlama aktivitelerinizde bu kaynaklara yoğunlaşabilirsiniz. Daha kötü performans gösteren trafik kaynaklarınız (daha az dönüşüm sağlayan kaynaklar) optimize edilmelidir.

Google Analytics içindeki Kampanya takibi ve AdWords otomatik etiketleme, pazarlama aktivitelerinizden gelen trafiği tespit etmenizi sağlar.

AnaSayfa
Anasayfanız genellikle sitenize gelen ziyaretçilerin ilk görüntülediği sayfadır. Farklı hedefteki ve farklı niyetli tüm ziyaretçiler bu sayfayı görür. İyi bir anasayfa, ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarını kolaylaştırır. Net harekete geçirici ifadeler ve sadec bir dizayn da bu amaca hizmet eder. Google Website Optimizer gibi çok değişkenli araçlar, ziyaretçilerinizin sitenizden maksimum faydalanmalarını sağlayacak dizaynlar yapmanızı sağlayabilir.

Hedef Sayfalar
Adwords gibi çeşitli trafik kaynakları sitenizdeki belli hedef sayfalarına trafik almanızı sağlarlar. Bir hedef sayfası her zaman ziyaretçilerinizin maksatlarına uygun olmalıdır. Eğer bir kullanıcı, "Elma" kelimesini aramış ve "Elma" reklamına tıklamışsa, sitenize giriş yapacağı sayfa elma ile ilgili olmalıdır. Eğer ziyaretçinin giriş yaptığı site aranan kelimeden ilgisiz ise, ziyaretçi sitenizi terk edecektir. Google Analytics kullanarak, sorunlu hedef sayfalarını İçerik raporlarından takip edebilirsiniz. Google Website Optimizer içindeki A/B testi ya da çok değişkenli testler ile hedef sayfanızı optimize edebilir ve ziyaretçilerinize en iyi deneyimi yaşatabilirsiniz.

Hemen Çıkan Ziyaretçiler
"Hemen Çıkma", sitenize gelen bir ziyaretçinin başka bir sayfaya gitmeden siteden çıkmasına verilen isimdir. Eğer bir hedef sayfasına gelen ziyaretçilerden bir çoğu hemen çıkıyorsa o sayfada ziyaretçilerinizin sitenizle etkileşmesinin önüne geçen bir şey var demektir. Google Analytics hemen çıkma oranı yüksek sayfalarınızı tespit etmenize yardımcı olur ve Google Website Optimizer en düşük hemen çıkma oranını yakalayacağınız değişik sayfaları test etmenize yardımcı olur.

Ziyaretçi Gezinti Adımları
Ziyaretçinin web sitesi gezintisini adımlara bölmek, açılış sayfası ve hedefler arasındaki dönüşüme engel olan bariyerleri tespit etmek için yararlıdır.

Çıkışlar
Her adımda çıkış oranını azaltmalısınız. Google Analytics, ziyaretçilerinizin hangi sayfalardan çıkış yaptığını gösterebilir ve Google Website Optimizer sayfanın değişik versiyonlarını deneyerek ziyaretçilerin hedeflerine ulaşmalarını sağlar.

Site İçi Arama
Site içi arama, kullanıcıların hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur. Örnek olarak, site arama fonksyonu kullanıcıların aradıklarını ürünü daha hızlı bulmalarına yardımcı olur. Sitenize arama seçeneği koyarak ziyaretçilere aradıklarını bulmalarında yardımcı olabilirsiniz.

Hedefler
"Hedefler", sitenizin bir numaralı iş amacıdır. Sitenizin büyük ihtimale birden fazla hedefi vardır. Örnek olarak; "bültenlere kaydolmak" ilk iş amacınız olan satışa destek bir hedeftir.

Kaynak : www.semtr.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder