11 Mayıs 2010 Salı

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir ve Neden Yapılmalıdır?



Bir web sitesi tasarlamak için günlerinizi harcadınız, ileride ‘kral’ olacak bir ‘içerik‘ oluşturdunuz ve en yüksek derecede arama motoru pazarlaması ya da arama motoru optimizasyonu yaparak web sitenize hatırı sayılır bir miktarda ziyaretçi çektiniz. Bunun sonucunda satışlarınızda bir patlama yaşanmasını bekliuorsunuz ancak ne yazık satışlarınız ya istenen seviyede değil, ya da bir türlü beklediğiniz satışları gerçekleştiremiyorsunuz. Bugüne kadar yaptıklarınızın sonucundaki beklentileriniz ise bunun tam aksini gösteriyordu ve bunun sonucunda siz de “neden?” sorusunu sormaya başladınız. Belki de web sitenizde çok önemli bir element olan dönüşüm (conversion) optimizasyonu yapmayı unuttunuz ya da bu elementin önemini görmezden geldiniz.

İnternet gün geçtikçe az kullanılan bir pazar alanından oldukça rekabetçi bir pazarlama arenası haline gelmiş durumda. Günümüz koşullarında, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) birinci sıraya yükselmek imkansız olmasa da oldukça zordur. Ödeme karşılığı arama sonuçlarında yer almak organik trafiğin arttırılması için iyi bir seçenektir ancak arama motoru optimizasyonu (SEO) ile birlikte kullanıldığı nadiren görülmüştür. Bu her iki optimizasyonun mükemmel bir şekilde uyumlu yapılması durumunda bile alacağınız trafik, bazı beklenmeyen inişlerin – çıkışların haricinde stabil olacaktır.

Bu sebeple trafik olmazsa olmaz bir unsur değildir; ziyaretçilerin eylemlerini dönüştürmek, onları ilk aşamada sitenize getirebilmek kadar önemlidir. Trafiğe karşı olan savaşı kazanabilirsiniz ancak eğer web siteniz dönüşüm (conversion) için optimize edilmemişse, savaşı kaybedeceksinizdir.

Web Site Dönüşüm Oranı Teorisi
Dönüşüm, ziyaretçilerin sitenize gelip sizin hedeflediğiniz eylemi gerçekleştirdiklerinde tamamlanır. Bu ön tanımlı eylem genellikle “hedef” (goal) olarak tanımlanır. Dönüşüm oranı bu sebeple istenen eylemi/hedefş gerçekleştiren ziyaretçilerin tüm ziyaretçilere olan oranıdır.


Dönüşüm (Conversion) Evreleri

Her web sitesinin kendine özgü hedefleri vardır ve bir web sitesinin birden fazla hedefi olabilir. Hedefler, kurumların amaçlarına göre değişiklik gösterir. Satın alma, satın alma talep formunun doldurulması, haber bülteni gibi ücretsiz bir kaynağa abonelik, gelecekteki promosyon duyurularına abonelik ve benzeri elementler, sık kullanılan hedefler olarak gösterilebilir.

Hedefler baz alınarak, web sitesinin dönüşüm teorisi üç farklı çatı altında sınıflandırılabilir:

Bilgisel Dönüşüm: Ziyaretçi aradığı bilgiye ulaştığında gerçekleşen dönüşüm biçimidir.
Dönüşümsel Dönüşüm: Ziyaretçi haber bülteni gibi ücretsiz bir servise abone olduğunda dönüşümsel dönüşümün gerçekleştiği söylenir.
Alımsatımsal Dönüşüm: Satışın kendisi gerçekleştiğinde ya da kurum, bir başka eylemin gerçekleşmesi karşılığında (bir reklama tıklanması gibi) para aldığında, alımsatımsal dönüşüm gerçekleşir.
Web site dönüşüm teorisi hakkında ayrıntılı bilgi almak için Temel Web Site Dönüşüm Teorisi (İngilizce) makalesinden faydalanabilirsiniz.

Çevrimiçi alanda faaliyet gösteren şirketlerin bir çoğu, günümüz finansal koşullarında, dönüşümsel dönüşümden ve/veya alımsatımsal dönüşümden faydalanırlar. Dönüşüm oranını arttırmak, yatırımdan elde edilen gelirin (ROI) arttığını anlamanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca pazarlama için harcadığınız her bir kuruşa değdiğini de görmeye başlayacaksınızdır. Buna inanmanıza yardımcı olacak bazı nedenleri aşağıda bulacaksınız:

Dönüşüm oranını arttırmak size daha fazla müşteri olarak geri dönecektir (satış gelirlerini ve kar marjlarını okuyun) – en belirgin olanı.
Müşteri elde etme gelirlerini düşürecektir.
Rakipleriniz web sitelerine sizden daha fazla ziyaretçi elde ediyor olsa bile siz, rakiplerinizden daha fazla kar elde ediyor olacaksınız.
Genel giderleriniz sabit kalacaktır, dönüşüm oranınız doğrudan karınızla oranlıdır ve doğrudan sonuç rakamlarını besler.
Dönüşüm oranı optimizasyonu sonucu gerçekleşen kardaki artış, çevrimiçi ortamdaki çalışmalarınızı daha verimli kılacaktır. Elde ettiğiniz geliri kampanyalarınızı iyileştirmek ya da arttırmak ya da İnternet üzerindeki varlığınızı iyileştirmek için kullanabilirsiniz.
Doğrudan rakipleriniz sitelerini dönüşümler için optimize etmemiş olabilirler ancak bunun faydalarını gördükleri an onlar da web sitelerini dönüşüm için optimize edeceklerdir. Web sitenizi dönüşüm için şimdi optimize etmek, onların ileride elde edecekleri avantaja şimdiden sahip olmanızı sağlar.
Bir düşünün – sitenize gelen her 100 ziyaretçiden elde ettiğiniz 5 hedef dönüşümü, web sitenizin dönüşüm oranının %5 olduğu anlamına gelmektedir. Öte yandan, sitenizi ziyaret eden her 100 kişiden 95′inin siteniz üzerinde sizin hedeflediğiniz eylemi gerçekleştirmediği anlamına da gelecektir. Web siteniz üzerinde yapacağınız bazı temel değişiklikler ile dönüşüm oranınızı %10′a yükseltmeniz mümkündür. Bunun anlamı da, satışlarınızın ikiye katlanmış olması ve müşteri elde etmek için harcadığınız paranın %50 azaldığıdır.

Dönüşüm optimizasyonu web sitenizi, tabir-i caizse, bir para basma makinesine dönüştürmenin en güvenilir yoludur. Ayrıca dönüşümler, yatırımdan elde edilen gelir (ROI) ve ana performans göstergeleri (KPI) gibi görmezden gelemeyeceğiniz temel unsurları ölçümlemenizi kolaylaştıracaktır.

Eğer siz de kurumsal bir web sitesi sahibi iseniz ve sitenizin dönüşüm oranını arttırmak için danışmanlık hizmeti almak istiyorsanız, broşümüzü indirerek (PDF) bize ulaşabilirsiniz.

Kaynak: www.seomium.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder