1 Haziran 2014 Pazar

Sosyal Müşteri Kimdir?


Sosyal müşteriyi bugünün alıcısı olarak tanımlayabiliriz.  Klasik demografik segmentlerle değil ilgi alanlarına göre sınıflandırılabilen; bir ürün alırken o ürünün kendisi için ne yapacağına göre karar veren; markaya değil markanın kendisine sağladığı faydalara sadık olan bir profile sahiptir.

Ürünlerimizi tasarlarken  sosyal müşterinin  ait olma ve önemli olma ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak rekabette 1-0 önde başlamamız için çok önemlidir.  Kurulan CRM veritabanları sonrasında oluşan big data siloları üzerinden  tüketicileri segmente etmek yerine Onlarla duygusal bağlantı kurup yaşamları ve ilgi alanları hakkında daha detaylı bilgilere sahip olarak iletişim yöntemlerimize ve özel kurgulara karar vermeliyiz.

Akıllı telefonlar ve tabletler yaşamının bir parçası olan genç jenerasyon teknolojinin onlara sağladığı faydalara aşıklar. Her ne kadar sosyal medya mecralarında yaşadıklarını sansakta aslında sosyal medya üzerinde yaşamlarında arkadaşları ve aileleri ile geçirdikleri güzel ve özel zamanları paylaşmaktadırlar. Bu süreçte kendilerini tanımadan araya giren markaları ise anında göz ardı edip; kendilerine paylaşacak yeni aksiyonlar için ortam yaratan markalara ise özellerine girmedikleri sürece pasif olarak iletişim izni vermekteler.

Sürekli iletişim halinde olma ihtiyacı doğamızda olduğundan aşağıda 16-20 yaş grubu için yapılan araştırmada yalnız olunan ortamlarda sosyalleşmek için  akıllı telefon kullanma oranları hiç şaşırtıcı olmasa gerek :
Banyoda  %90
Yemekte  %92
Yolculukta : %95

Marka olarak sosyal müşterinin yalnız oldugu ortamlarda ona çözüm sunan veya hikaye anlatan bir kurgu ile karşısına çıkmadığımız takdirde hayatındaki engeller listesinde ön sıralardaki yerimizi almış oluruz, ama CRM tablolarında halen prospect customer modunda mesaj bombardına devam ederiz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder