21 Nisan 2012 Cumartesi

Mavi Okyanus Stratejisi

Orijinal adı blue ocean strategy- how to create uncontested market and make the competition irrelevant olan Mavi Okyanus Stratejisi isimli kitap, w. chan kim ve renee mauborgne adlı profesörler tarafından kaleme alınmıştır. kitapta geçtiğimiz 25 yılın 'kırmızı okyanus stratejisi' ne dayandığı, (kırmızı okyanus stratejisinin adı da kandan gelmektedir. bir pazar içerisinde çok fazla rakip olduğu, birbirlerinin müşterilerini kapmak, küçük pazar paylarını kapmak için kıran kırana mücadele edilmesinden dolayı bu ismi almıştır.) artık o devrin kapandığı ve yepyeni bir döneme girildiği söylenmektedir.
Bu yeni dönemi de mavi okyanus stratejisi olarak adlandırmışlardır. bu stratejiye göre şirketlerin amacı; varolan, mevcut bir pazara girmek değil kendilerine bambaşka pazarlar yaratmaları olmalıdır. kendilerine öyle bir pazar bulmalıdırlar ki kırmızı okyanus stratejisi'ndeki gibi rakiplerle uğraşmak yerine başkaları kendileriyle rekabet edememeli, pazarda rekabet anlamsız kılınmalıdır.
Farklilasmadaki en onemli silahta iovasyon ve uretim yapan sirketler icin ar-ge gucudur. Ülkemizde dayanikli tüketim mamülleri üreten firmalar fason üretim ve takipci teknolojilerle ihracat yapmayı devam ettirdigi sürece kırmızı okyanustan mavi okyanusa gecemeyeceklerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder