23 Nisan 2012 Pazartesi

Markanın DNA'sı - Kitaptan Notlar

Markanın DNA'sı - Eşsiz ve Dayanıklı Markalar Yaratmanın Kuralları kitabında önemli gördüğüm noktaları aşağıda özetledim, umarım okuyan herkes aradığı bir şeylere rastlar.

Güçlü bir kimlik olmadan imaj hiçbir şeydir.

Kimlik bir şirketin, ürünün veya hizmetin esas bir öz, konumlandırma, marka adı, etiket çizgisi, logo, mesaj ve deneyim gibi kontrol edilebilir unsurlarından oluşur.

Bir marka imajı, o markanın güçlü ve zayıf noktaları, olumlu ve olumsuz tarafları gibi, çoğunlukla kontrol edilebilir algılarının bir araya gelmesidir.

Marka ilişkinliği, markanın "bireysel kitlelere" ne kadar iyi hitap edebildiği göstermekle ilgilidir.

Marka kişileştirme müşterilerin markayla özdeşleşmelerine yardımcı olan , markanın çok yönlü kişilik ve karakterleridir.

Marka varlıkları markanın temel güçlü noktalarını ve zayıflıklarını, bir markanın söz verebildiklerini ve bir adım daha ileriye götürerek bir markanın garantileyebildiklerini içerir.

Marka farklılaşması markayı eşsiz yapan şeydir, markanızı ayrı bir yere koyan elle tutulan ve tutulamayan özelliklerdir.

İLİNTİ + KİŞİLEŞTİRME + NİTELİKLER + FARKLILAŞMA = MARKA İLGİLİLİĞİ

Markalanmış deneyiminiz ürün ya da hizmetle olan asıl temasınızdır. Bu ürünün tadı, verdiği his, üzerinizdeki duruşu veya performansı olabilir.

Kimlik stratejisinin amacı , hedef kitleye marka kimliğinin ilgili ve benzersiz bir şekilde sözlü ve görsel olarak nasıl iletileceğinin planını ya da projesini sunmaktır.

Pazarda ortak bir dil geliştirmek, cezbedici özellikler ve faydalar oluşturabilmenin temelidir.

Özellik ve faydaları önceliklerine göre sınıflandırmak hedef kitle mesajlama matrisinin özüdür.

İletişim özellikleri markanın neye benzediğini tanımsal, figüratif ve çağrışımsal olarak sunan sıfatların listesidir. Bu özellikler ilişki kurucudur ve markanın  bir kişilik gibi tanımlanmasını sağlar.

Öz, markayı tanımlayan içsel ve ayrılmaz özellikler olarak tanımlanır. Öz, markanızın temel gücü olmalı, eğer değilse bile temel güç haline dönüştürülmelidir. Öz, ne kadar net ve basitse, iletişimde o denli net ve basit olacaktır. Böylece hedef kitle, hedeflenen mesajı çok daha hızlı anlayacaktır.

Eğer öz, markanın bir iki kelime ile ifade edilmiş şekli ise, konumlandırma ifadesi de markanın ve sunduğu değerlerin tümünün tanımlanma kaynağıdır.

Görsel kimliğin 4 amacı vardır. Birinci amaç, konumlandırmaya ve isme bir karakter ve kişilik vererek markaya hayat vermektir. İkincisi, markanın kabulünü ve anımsanmasını yaygınlaştırmaktır. Üçüncü amaç ise markanın rekabet içerisinde farklılaşmasına yardım etmektir.  Dördüncü amaç da farklı marka unsurlarını aynı görünüş ve duygu içersinde birbirine bağlamaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder