19 Mayıs 2011 Perşembe

Meltwater, S-CRM Pazarının Önde Gelen İsmi JitterJam’i Satın Aldı




Sosyal medya izleme ve araştırma alanında uzman Meltwater Group, geçtiğimiz günlerde önemli bir satın alma gerçekleştirdi. Meltwater, sosyal medya platformlarında müşteri profillerini izlemeyi sağlayan Sosyal CRM (SCRM) yazılım segmentinde lider marka olan JitterJam’i 6 milyon dolara satın aldı. JitterJam’in teknolojisi ve çalışanlarıyla birlikte yeni bünyeye katılmasıyla pazarlama, iletişim ve reklam sektörü profesyonellerine sosyal medya alanında gelişmiş çözümler sunan Meltwater’ın konumu bir kez daha güç kazandı.

Sosyal medyanın çeşitli kanallarındaki tüketici profillerini izleyerek bu geniş ve dağınık kitle içinden güvenilir ve kalıcı ilişkiler üretmeyi sağlayan izleme araçlarıyla haklı bir üne sahip olan Meltwater, pazarlama, iletişim ve reklamcılık dünyasının önde gelen markaları arasında yer alıyor. Sosyal medya konularını izlemeye odaklı ve arama motoru pazarlama yazılımları ile yaklaşık 100 milyon dolar ciroya sahip Meltwater, dünyanın çeşitli yerlerinde bulunan 55 ofisi üzerinde 18 binin üzerinde müşteriye hizmet veriyor.

Türkiye’de de Meltwater’un temsilcisi olan sosyal medya ajansı The Netfork, şirketin sosyal medya takip aracı Meltwater Buzz’ı projelerinde etkin bir şekilde kullanıyor. The Netfork’un Meltwater Buzz ile bir süre önce gerçekleştirdiği ve Türkiye’nin Eurovision adayını konu alan sosyal medya araştırması kamuoyunda yankı yaratmıştı.

Firmanın yeni satın aldığı JitterJam ise özel geliştirilmiş teknolojisi ile bir kontak veritabanı ile bağlantılı olarak e-mail, sosyal medya ve mobil ortamlarının tümünü bütünleşik olarak izleyebilen ve tüketici davranışlarına odaklı özel bir pazar araştırma platformu sunuyor. Bu platformun en önemli özelliği, yeni müşteriler elde etmek amacıyla sosyal, mobil ve e-mail ortamlarını kullanan ve bu yönde pazarlama faaliyetini sürdüren şirketlere bu yatırımlarının geri dönüşlerini (RO) hesaplama imkanı vermesi. Meltwater’ın JitterJam’i satın almasının doğal bir sonucu olarak bu teknolojinin Meltwater Buzz’a entegre edilmesi ile pazarın en kapsamlı ve ayrıntılı Sosyal CRM çözümü ortaya çıkmış olacak.

Pazara 10 yıl önce 15 bin dolarlık bir iş hacmiyle giren Meltwater’ın bugün 100 milyon dolarlık bir şirkete dönüşmüş olmasının arka planında sosyal medya alanında doğru yatırımlar yapması yatıyor. Özellikle son üç yılda çok hızlı büyüyen Sosyal CRM çözümlerinde şirketlerin arayışlarına yanıt vermeye çalışan Meltwater bu yeni girişimiyle pazar liderliğini bir kez daha pekiştirmiş oldu. Araştırma şirketlerinden Gartner’ın yaptığı çalışmalar, sosyal medya kanallarına yönelik satış, pazarlama ve müşteri hizmet süreçlerinin desteklenmesi amacıyla geliştirilen yazılımların 2013 yılında 1 milyar dolarlık bir pazar oluşturacağını gösteriyor.

Gartner’ın tahminlerine göre Meltwater gibi bu pazarı tetikleyen markaların üçte biri, önümüzdeki iki yıl içinde, Sosyal CRM için tasarladıkları çok özel hizmet süreçleri ile online topluluk kanalları üzerindeki etkinliklerini önemli oranda artırmış olacak. Meltwater’ın satın almış olduğu JitterJam’in ürünü, CRM, sosyal medya analizleri ve dijital pazarlama yetkinliklerini birarada sunuyor.

JitterJam’i kullanan şirketler, markalar ve ajanslar, bu yazılımla web ortamında gerçekleşen gerçek zamanlı paylaşım ve tartışmaları izleyerek bunların kendi ürün ve hizmetleriyle olan ilişkiselliklerini sorgulayabiliyor. Böylece sosyal kanallarda hedefledikleri veya temsil ettikleri ürün ya da hizmetlerle ilgili konuşmalarda iletişim planları doğrultusunda yer alabiliyorlar. Meltwater geçen yıl bu alanda BuzzGain adlı bir başka firmayı da satın almıştı.


Kaynak : B2B Marketing

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder