18 Kasım 2010 Perşembe

Müşteri Vizyonu



MÜŞTERİ AMACI

1. Mevcut misyon, vizyon ya da stratejinizin müşteriler için ne yaptığını, ondan nasıl yararlandıklarını düşünün.

2. İş liderlerini ve müşterileri özlemleri hakkında "büyük konuş" tarzı bir diyaloğa çekin.

3. İşletmenin insanların ve toplumun yaşamını nasıl daha iyi hale getireceğine ilişkin "mozaik" bir vizyon yaratın.

4. Vizyonun gerektirebileceği olası etkileri , fırsatları ve özverileri değerlendirin.

5. Bunu insanların yaşamlarını nasıl daha iyi hale getirdiğimizi tanımlayan bir "müşteri amacı" olarak biçimlendirin ve ifade edin.


MÜŞTERİ MARKASI

1. Markanın kitlesini tanımlayın; bu bir kurumsal marka, ürün markası ya da yan marka olabilir.

2. İnsanların bu markayla ne elde etmeye çalıştığını ve markanın onların ne yapmalarına olanak tanıdığını keşfedin.

3. Müşterilerin alternatiflerini ve markanın onların daha fazlasını elde etmelerine nasıl olanak tanıdığını düşünün.

4. Müşterilerin marka hakkında ne hissedebileceklerini ve bunu özetleyen "tek sözcüğü" dile getirin.

5. "Büyük fikri" pratikte nasıl sunacağınızı tanımlayan bir marka taslağını yaratıcı bir biçimde geliştirin.


MÜŞTERİ UYUMU

1. Şirket iindeki ve dışındaki tüm tarafların - müşteriler,çalışanlar,hissedarlar - ğlanını çıkarın.

2. Her grubun özlemlerini ve önceliklerini ve bu gruplar içindeki segmentleri göz önüne alın.

3. Amacın onların motivasyonlarıyla nasıl bağlantılı olduğuna dayanarak uygun iletişii geliştirin.

4. Çeşitli taraflar arasında ve onların birbirlerini destekleme biçiminde uyumu garanti edin.

5. Sembolik liderlik ve müşteriye teslim edilen kalemelr aracılığıyla amacı yaşama taşıyın.
Kaynak : Peter Fisk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder