5 Ekim 2010 Salı

Müşterilerin Sınıflandırılması



Jill Griffin "Customer Loyalty : How to earn it, How to keep it" kitabında müşterileri aşağıdaki şekilde tanımlıyor :


Stage 1 Suspect : Ürün veya hizmetinizi alabilecek herkes. Alacaklarından şüpheleniyoruz ama onlar hakkında yeterince bilgi sahibi değiliz.

Stage 2 Prospect : Ürün ve servisine ihtiyaç duyan ve ürün/hizmeti alabilecek gücü olan kişiler. Kim ve nerede olduğunuzu ve ne sattığınızı biliyorlar ama henüz sizden alışveriş yapmadılar.

Stage 3 Disqualified Prospect : Ürününüze ihtiyaç duymayan veya alacak gücü olmadığını tespit ettiğiniz kişiler

Stage 4 First-time Customer : İlk kez sizden alışveriş yapanlar. Tekrar sizden alışveriş yapabileckelri gibi rakiplerinizden de alışveriş yapabilirler.

Stage 5 Repeat Customer : Aynı veya farklı ürün veya hizmeti sizden 2 ve daha çok kez almış olanlar.

Stage 6 Client : Onun kullanabileceği grupta sattığınız her ürünü alan kişiler. Düzenli olarak alışveriş yapan müşteri grubu.

Stage 7 Advocate : Client ile aynı davranışlara ek olarak, sizin hakkınızda konuşan, ürünlerinizi öneren ve sizin yerinize pazarlama yaparak müşteri getiren kişiler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder