28 Eylül 2010 Salı

Sosyal Medyanın Gerçek Maliyeti ?



Sosyal medya bedava. Sosyal medya kategorisindeki sitelerde yapacağınız çalışmalarla milyonlar kazanırsınız .


Yukarıdaki 2 cümleyi son dönedme çok fazla duymaya başladık. Gerek medya ajansları gerekse sosyal ağ sitelerinden gelir sağlayan kişiler büyük bir balon gibi aynı 2 cümleyi sürekli tekrar edip duruyorlar.


Geleneksel medyadan gün geçtikçe pay almaya devam eden sosyal medya kurumsal bir firma için uzun dönemli rasyonel planlar yapıldığı takdirde hedefine ulaşacak ve yeni müşteriler kazandıracak sonuçlar sağlayabilir.


Sonuç odaklı bir plan için aşağıdaki soruların cevaplarını hazırladınız mı?


1. Kısa ve uzun dönem stratejinizi belirlediniz mi ?

2. Hangi sosyal medya mecralarının size uygun olduğunu araştırdınız mı?

3. Ölçülebilir hedefler koydunuz mu ?

4. Yer alacağınız mecralarda kimlerin sizi beklediğini ve sizin kimleri istediğinizi belirlediniz mi?

5. Yapacağınız kampanyalar iin doğru bütçeyi ayırdınız mı ?

6. Veri toplamak ve kampanya düzenlemek için IT tarafında alt yapı gereksinimlerini tanımladınız mı?


Yukarıdaki soruları cevaplamaya başladığınızda topluluk yönetimi, alt yapı gereksinimleri, kampanya yönetimi, reklamlar ... için bir bütçe ayırmanız gerekecektir.


Belki tüm bu işler için yeni elemanlar da işe almanız gerekecek.


Ya da kadronuz doluysa dış kaynak kullanacaksınız.


Hani bedavaydı, hani çok karlıydı ???


Şu an onlarca sosyal ağ projesi yapılıyor, kaç tanesi hedefine ulaşıp, sanal toplluklar tarafından hatırlanıyor?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder