23 Nisan 2012 Pazartesi

Kızıma Mektuplar -1-


Bugün kızımı annesiyle birlikte Çınarcık'a yolcu ettim. Yenikapı feribot iskelesinde başlayan ,eve vardığımda birlikte dolu dolu geçen 3 günün ardından dağınık oyuncakları toparlarken zirve yapan duygusal anlar sonrası ara ara blogda da kızımla ilgili yazmaya karar verdim, belki Cerenimo büyüdüğünde google da aradığında bu yazıları görür, baba - kız geçmişi yad ederiz ...

Pazar gecesi  hayal kırıklığı ile sonuçlanan derbi sonrası , Türk Telekom Arena dönüşü babannesinden almaya gittiğimde o güzel yanaklarındaki gamzeli gülüşüyle gülmemi sağlayan , hatta ve hatta yeni yeni söylemeye başladığı "Cim Bom Bom loy loy loy" melodisini beni gördüğü gibi zıplayarak söylemeye başladığında biten enerjimi yerine getiren canım kızıma teşekkür ederim.  23 Nisan'ın kutlu olsun...

Umuyorum ki 3 hafta sonra buraya kızımla şampiyonluk turu attığımız günün hatıralarını yazıyor olurum. Ceren de "Çıldırın Çıldırın" şarkısını o güne kadar daha güzel söylemeye başlar :)

İlk yazımda eşimede, hayatımın en değerli varlığını olabilecek en iyi şekilde büyüttüğü için teşekkür ederim.

Sevgiler,
Barış

Markanın DNA'sı - Kitaptan Notlar

Markanın DNA'sı - Eşsiz ve Dayanıklı Markalar Yaratmanın Kuralları kitabında önemli gördüğüm noktaları aşağıda özetledim, umarım okuyan herkes aradığı bir şeylere rastlar.

Güçlü bir kimlik olmadan imaj hiçbir şeydir.

Kimlik bir şirketin, ürünün veya hizmetin esas bir öz, konumlandırma, marka adı, etiket çizgisi, logo, mesaj ve deneyim gibi kontrol edilebilir unsurlarından oluşur.

Bir marka imajı, o markanın güçlü ve zayıf noktaları, olumlu ve olumsuz tarafları gibi, çoğunlukla kontrol edilebilir algılarının bir araya gelmesidir.

Marka ilişkinliği, markanın "bireysel kitlelere" ne kadar iyi hitap edebildiği göstermekle ilgilidir.

Marka kişileştirme müşterilerin markayla özdeşleşmelerine yardımcı olan , markanın çok yönlü kişilik ve karakterleridir.

Marka varlıkları markanın temel güçlü noktalarını ve zayıflıklarını, bir markanın söz verebildiklerini ve bir adım daha ileriye götürerek bir markanın garantileyebildiklerini içerir.

Marka farklılaşması markayı eşsiz yapan şeydir, markanızı ayrı bir yere koyan elle tutulan ve tutulamayan özelliklerdir.

İLİNTİ + KİŞİLEŞTİRME + NİTELİKLER + FARKLILAŞMA = MARKA İLGİLİLİĞİ

Markalanmış deneyiminiz ürün ya da hizmetle olan asıl temasınızdır. Bu ürünün tadı, verdiği his, üzerinizdeki duruşu veya performansı olabilir.

Kimlik stratejisinin amacı , hedef kitleye marka kimliğinin ilgili ve benzersiz bir şekilde sözlü ve görsel olarak nasıl iletileceğinin planını ya da projesini sunmaktır.

Pazarda ortak bir dil geliştirmek, cezbedici özellikler ve faydalar oluşturabilmenin temelidir.

Özellik ve faydaları önceliklerine göre sınıflandırmak hedef kitle mesajlama matrisinin özüdür.

İletişim özellikleri markanın neye benzediğini tanımsal, figüratif ve çağrışımsal olarak sunan sıfatların listesidir. Bu özellikler ilişki kurucudur ve markanın  bir kişilik gibi tanımlanmasını sağlar.

Öz, markayı tanımlayan içsel ve ayrılmaz özellikler olarak tanımlanır. Öz, markanızın temel gücü olmalı, eğer değilse bile temel güç haline dönüştürülmelidir. Öz, ne kadar net ve basitse, iletişimde o denli net ve basit olacaktır. Böylece hedef kitle, hedeflenen mesajı çok daha hızlı anlayacaktır.

Eğer öz, markanın bir iki kelime ile ifade edilmiş şekli ise, konumlandırma ifadesi de markanın ve sunduğu değerlerin tümünün tanımlanma kaynağıdır.

Görsel kimliğin 4 amacı vardır. Birinci amaç, konumlandırmaya ve isme bir karakter ve kişilik vererek markaya hayat vermektir. İkincisi, markanın kabulünü ve anımsanmasını yaygınlaştırmaktır. Üçüncü amaç ise markanın rekabet içerisinde farklılaşmasına yardım etmektir.  Dördüncü amaç da farklı marka unsurlarını aynı görünüş ve duygu içersinde birbirine bağlamaktır.

21 Nisan 2012 Cumartesi

Mavi Okyanus Stratejisi

Orijinal adı blue ocean strategy- how to create uncontested market and make the competition irrelevant olan Mavi Okyanus Stratejisi isimli kitap, w. chan kim ve renee mauborgne adlı profesörler tarafından kaleme alınmıştır. kitapta geçtiğimiz 25 yılın 'kırmızı okyanus stratejisi' ne dayandığı, (kırmızı okyanus stratejisinin adı da kandan gelmektedir. bir pazar içerisinde çok fazla rakip olduğu, birbirlerinin müşterilerini kapmak, küçük pazar paylarını kapmak için kıran kırana mücadele edilmesinden dolayı bu ismi almıştır.) artık o devrin kapandığı ve yepyeni bir döneme girildiği söylenmektedir.
Bu yeni dönemi de mavi okyanus stratejisi olarak adlandırmışlardır. bu stratejiye göre şirketlerin amacı; varolan, mevcut bir pazara girmek değil kendilerine bambaşka pazarlar yaratmaları olmalıdır. kendilerine öyle bir pazar bulmalıdırlar ki kırmızı okyanus stratejisi'ndeki gibi rakiplerle uğraşmak yerine başkaları kendileriyle rekabet edememeli, pazarda rekabet anlamsız kılınmalıdır.
Farklilasmadaki en onemli silahta iovasyon ve uretim yapan sirketler icin ar-ge gucudur. Ülkemizde dayanikli tüketim mamülleri üreten firmalar fason üretim ve takipci teknolojilerle ihracat yapmayı devam ettirdigi sürece kırmızı okyanustan mavi okyanusa gecemeyeceklerdir.